Haber

İstanbul’da 112’ye yapılan ihbarların yüzde 68’i asılsız çıktı

Kavgası, kazası, ölümü, şiddeti…

2022’de Türkiye’nin 81 ili yürek burkan gelişmelere sahne oldu.

Her olayda ilk adres olan 112 Acil Çağrı Merkezi milyonlarca davetle yardıma koştu.

İstanbul’da 17 milyondan fazla arama

Ancak tüm uyarılara rağmen geçen yıl milyonlarca yalan ihbar yapıldı.

Dünyanın en popüler şehirlerinden biri olan İstanbul’da da durum aynıydı.

İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezi 2022’de 17 milyon 353 bin 424 davet aldı.

Yüzde 68,12 asılsız çıktı

Bunların 5 milyon 531 bin 423’ü olaya dönüşürken, olaya dönüşmeyen davetlerin sayısı ise 11 milyon 822 bin 1 oldu.

Böylece gelen aramaların yüzde 31,88’i davaya dönüşürken, yüzde 68,12’si asılsız çıktı.

Acil Çağrı Merkezi’nde yoğun çalışma

Çağrılarla ilgili değerlendirmede bulunan İstanbul 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Feyza Emin, 2022 yılında acil çağrı merkezlerinin yoğun bir şekilde görevlerini yerine getirdiğini belirtti.

İçişleri Bakanlığı çatısı altındaki 112 Acil Çağrı Merkezi’nde 7 kurumun görev yaptığına değinen Emin, bildirimler doğrultusunda ihtiyaç halinde bir veya birden fazla kurumun koordine edilebileceğini kaydetti.

“O okul nerede, kaç günüm kaldı, faturaları nereden ödeyebilirim?”

Çağrıların büyük bölümünün asılsız ihbarlardan oluştuğunun altını çizen Feyza Emin, şunları kaydetti:

“Biraz sağduyu…”

Çağrı merkezinde bin 500 kişinin çalıştığını ifade eden Emin, vatandaşlara 24 saat kesintisiz hizmet verildiğini belirtti.

112 Acil Çağrı Merkezi’nin asılsız aramalar nedeniyle gereksiz yere meşgul olduğunu belirten Feyza Emin, bu durumun saniyelerin bile değerli olduğu durumlarda gecikmelere yol açabileceğini anlattı. Emin, vatandaşları bu konuda duyarlı olmaya çağırdı. “Biraz sağduyu lazım. Çünkü bu vatandaşın can ve mal kaybına neden oluyor. Birkaç saniye sonra belki ambulans ve polis oraya yetişemiyor. Yani saniyelerle boğuşuyor.”dedi.

“Lütfen amaçsızca aramayın”

Feyza Emin, asılsız davetlerin çokluğu nedeniyle davet alan işçinin motivasyonunu kaybetmemesi için İçişleri Bakanlığı ile iş birliği içinde zaman zaman çeşitli eğitimler verildiğini vurguladı.

Gereksiz davetlerin ek iş yükü oluşturduğuna dikkat çeken Emin, vatandaşlara daha iyi hizmet verebilmek için kullanılan sistemlerin de düzenli olarak güncellendiğini söyledi.

Vatandaşların acil durumlarda 112’yi araması gerektiğini vurgulayan Feyza Emin, şunları kaydetti: “Lütfen gereksiz bilgi danışma, hattın çalışıp çalışmadığını test etme gibi şeyler için bir an önce aramayın.”dedim.

salipazari-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu